Gå til hovedindhold

Høringssvar

Læs alle høringssvar til Klimatilpasning på Peter Bangs Vej etape 2 – fra Dalgas Boulevard til A.D. Jørgensens Vej.

Indhold

    Indsendt af Nikolaj Rasmussen

    Adresse Dalgas Boulevard 57, 1. th.
    Postnummer: 2000
    By Frederiksberg
    Land Danmark
    Dato man, 23/10/2023
    Svarnummer * 57

    Sidevejene til Peter Bangs Vej er allerede pressede ift. parkering. Det er vigtigt at bevare par-keringspladser af hensyn til beboerne, samt til detailhandelen, som alle beboere har en interes-se i at fastholde.
    Der må derfor opfordres til at bevare så mange parkeringspladser som muligt, fx ved at gen-nemføre forslag B, eller alternativt justere projektforslag A.
    Det følgende er en sammenfatning af høringssvaret, som er uddybende beskrevet i vedhæfte-de bilag (bilaget omfatter også denne sammenfatning).
    Der savnes mere uddybende beskrivelse af alle projektforslagene, herunder også A.
    Det er vigtigt at parkeringsarealerne udformes, så pladserne kan udnyttes optimalt, både i for-hold til placering af de parkerede biler, og ift. ind- og udkørsel, som kan blokere for trafikken.
    Overordnet set er Peter Bangs Vej fint forsynet med vejtræer, og det bør ikke være et mål i sig selv at plante flere vejtræer. Det er fint, hvis der kan komme flere grønne områder i terrænni-veau, men det bør ikke trumfe andre hensyn. Der er en række konkrete kommenterer til place-ringen af vejtræer i vedlagte bilag, blandt andet er der nogle nye placeringer som umiddelbart ikke giver mening, eller skal forklares nærmere.
    Der er behov for at sikre gode muligheder for at krydse Peter Bangs Vej for fodgængere og cyklister uden at skulle krydse hele vejen i én omgang.
    De nuværende udstigningsarealer tjener deres formål ganske godt, og det bør ikke være noget selvstændigt formål at forøge dem.
    Udformningen af busholdepladser i projektforslag bør genbesøges, både ift. placering og pladskrav på kørebanen.
    I de tidligere gennemførte klimatilpasningsprojekter i området er det generelt svært for den menige beskuer at observere, om løsningerne faktisk opfylder deres formål.

    Peter Bangs Vej etape 2, høringssvar - Nikolaj Rasmussen.pdf

     

    Indsendt af Morten Zøllner Wendelboe

    Adresse Nyelandsvej 69, 2th
    Postnummer: 2000
    By Frederiksberg
    Land Danmark
    Dato man, 23/10/2023
    Svarnummer * 56

    Af de 3 forslag støtter jeg klart forslag A.

    Men jeg vil foretrække, at man prioriterer langsigtet. At lukke vejen (i den ene retning) mens arbejdet pågår er en lille pris at betale her og nu. Til gengæld kan de eksisterende træer bevares. Det vil være en skændsel at fjerne over 50 gamle træer blot for at kunne holde vejen åben. Ved almindeligt vejarbejde (vedligehold af rør) er det også normalt at lukke en vej delvist.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 55

    Forslag A med flere grønne bede og træer samt mere sikre trafikforhold. Drømmer om lignende projekt på Søndre Fasanvej.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 54

    Jeg støtter forslag A.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 53

    Min mand er handicappet og skal køres til alt, så vi er helt afhængige af vores bil og af at kunne parkere i nærheden af lejligheden. Som det er nu, er det allerede svært, at finde p-plads

     

    Indsendt af Hans Chr. Schram Viemose

    Adresse Alhambravej 1
    Postnummer: 1826
    By Frederiksberg C
    Land Danmark
    Dato man, 23/10/2023
    Svarnummer * 52

    Af de tre forslag er Forslag A klart at foretrække.
    Frederiksberg bør ved enhver lejlighed forfølge mål om at blive vedvarende endnu mere grøn, så flere træer og flere bede skal prioriteres. Som bilist deler jeg nogle af de andre høringssvareres frustration over vanskelighederne med parkering, men som cyklist og bedstefar støtter jeg naturligvis sikre (og brede) cykelstier. Så fortsæt de gode takter fra etape 1.

     

    Indsendt af Frederiksberg Seniorråd

    Adresse Smallegade 1
    Postnummer: 2000
    By Frederiksberg
    Land Danmark
    Dato man, 23/10/2023
    Svarnummer * 51

    Vedhæftet Frederiksberg Seniorrådets høringssvar.

    Seniorrådets høringssvar vedrørende Klimatilpasning på Peter Bangs Vej – etape 2.pdf

     

    Indsendt af Jette Gotsche, Cyklistforbundet på Frederiksberg

    Adresse Vagtelvej 15, 3. tv, 2000 Frederiksberg
    Postnummer: 2000
    By Frederiksberg
    Land Danmark
    Dato man, 23/10/2023
    Svarnummer * 50

    Se vedlagte fil

    Peter Bangs Vej etape 2.pdf

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 49

    Omkring den del af Peter Bangs Vej (fra Dalgas Boulevard og mod København), som allerede er skybrudssikret, er p-pladserne blevet utrolig smalle, som følge af et bredt bælte med sten/græs. Det betyder, at når man skal ud af sin bil, træder man direkte ud på kørebanen - det er ikke trafiksikkerhed. Det burde re-tænkes uanset hvilken løsning man vælger.
    Vi er til løsning B eller C. Peter Bangs Vej er i dag en hyggelig gade med et stadig godt butiksliv. Hvis det skal fortsætte, skal der være p-pladser til de handlende.


    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 48

    Vi cykler jævnligt på Peter Bangs Vej og mener at trafiksikkerheden for cykelister bør have første prioritet. Desuden vægter vi kommunens grønne profil højt. Det er forståeligt at bilister er kede af at miste parkeringspladser, men vi vinder så meget andet godt, som vi mener opvejer dette. Derfor stemmer vi for forslag A.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 47

    Det er svært som beboer på Frederiksberg at finde P-plads både hjemme, og når jeg er ude at handle. Butiksindehavere kan også mærke, at de handlende har svært ved at finde pladser Når jeg så spotter en plads, kan den være til el-opladning og ikke til min lille benzinbil. . Ofte kører jeg til center, hvor jeg kan holde og handle. Det har Frb butiksdrivende så heller ikke glæde af. Nok skriver I, at KUN så og så mange P-pladser forsvinder, men I “glemmer” at oplyse, hvor mange af de resterende pladser, der bliver til El-ladestander, som tager rigtig meget plads, idet de nye elbiler er væsentligt bredere og længere! Så jeg vælger at stemme på løsning 3.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 46

    Vi bor på Peter Bangs vej, og det er i forvejen svært at finde en p-plads, især om aftenen, OGSÅ på de forskellige sideveje. Den første del af processen er blevet rigtig flot, men bor der ikke flere mennesker i det næste område? Det er pænt med grønt, og trafiksikkerheden er vigtig, men det er ikke ok, at man ikke kan have en bil på ydre Frederiksberg, hvis man har behov for den. Det er ikke let for en børnefamilie at have eksempelvis delebiler, selvom det er en super fin ting.

    Jeg stemmer for forslag B, og tænker bestemt det kan lade sig gøre, at gøre vejen mere sikker MED p-pladser. Sæt fx fartgrænsen ned, lav vejen smallere, og lav fartkontrol.

    Derudover synes jeg, at der er nok tidsbegrænsede p-pladser, det er meget sjældent der er fuldt optaget, og beboerne i området kunne lettere benytte dem hvis man eksempelvis kunne parkere der lidt tidligere på dagen, og ikke kun når man kommer sent hjem.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 45

    Fremtiden - grøn, klimavenlig, med færrest mulige biler / parkerede biler!

    De sidste dages flodbølger samt regn i visse dele af landet har med al tydelighed vist, hvordan vejret kan blive i fremtiden og formentlig i hele landet.
    Fint og fremtidsvenligt med regnvands-opsamling.

    Vi har ikke brug for biler, der svømmer og er fyldt med vand. Tyskland for et par år siden er et skræmmebillede.

    Med et positivt blik på fremtiden - naturligvis model A.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 44

    Til Frederiksberg kommune
    Jeg synes, at den første etape at regnvandssikringen på Peter Bangs vej er blevet rigtig flot. Den næste etape mener jeg, skal udføres, så der bliver et sammenhængende flot indtryk. Det taler for forslag A. Imod taler tabet af parkeringspladser, som der jo ikke er for mange af i forvejen. Det er ikke helt gennemskueligt, hvordan kommunen tæller parkeringspladser. Men forslag B ligner forslag A med lidt forbedrede parkeringsmuligheder. Så jeg vil gå ind for forslag B.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 43

    Vi foretrækker at prioritere trafiksikkerhed og støjreduktion.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 42

    Jeg går ind for den grønne løsning. Parkeringsproblemet på Frederiksberg kan løses ved hjælp af delebiler, plads til dem bør prioriteres.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 41

    Jeg går klart ind for forslag A. Det er vigtigt, at så meget grønt som muligt bevares bl.a. af hensyn til biodiversitet, og samtidig reguleres trafikken på en meget tilfredsstillende måde

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 40

    Jeg støtter forslag A. Frederiksberg må gerne være så grøn og cykelvenlig som mulig.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 39

    Jeg kan kun gå ind for at forslag A forsættes.
    Vi skal tænke på trafiksikkerheden i dette område hvor der er mange unge trafikanter, så bedre udsyn, ja tak.
    Begrønnelse af Frederiksberg skal forsætte, det gør godt for byens udseende, det er godt for biodiversiteten. Flere P-pladser er der ikke brug for bare vi kan forsætte med tidsbegrænsning hvor der er butikker så der er P-pladser til kunderne.
    Det kan godt være at der er tomme El P-pladser nu, men om kort tid er der så mange El-biler at de også bliver brugt maksimalt, så forsæt med det.
    For helhedens skyld så skal dette projekt forsætte således at der er en ensartethed på begge sider af Dalgas Boulevard.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 38

    Forslag 1 ser bedst ud!
    det er godt for både mennesker og miliøet.
    Det stemmer jeg for.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 37

    Støtter forslag A

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 36

    Træer og vilde bede bør prioriteres frem for p-pladser, ligesom på den første smukt renoverede strækning af Peter Bangsvej.
    Det er godt for vores mentale sundhed, at Frederiksberg prioriterer træer og grønt.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 35

    Jeg stemmer for det grønneste og mest trafiksikre scenarie for Peter Bangs Vej.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 34

    Jeg ønsker Frederiksberg så grøn og kilmavenlig som muligt - og dermed også Peter Bangsvej.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 33

    Som beboer på Philip Schous Vej anser jeg forslag A for at være langt det bedste, især ud fra trafiksikkerhedsmæssige synspunkter, men også for at videreføre det indtryk af Peter Bangs Vej, som er etableret frem til Dalgas Boulevard således, at vejen vil fremtræde som det, den er, nemlig én vejstrækning.
    Med venlig hilsen
    Henning L. Kristensen

     

    Indsendt af John Andersen

    Adresse Fuglebakkevej 22
    Postnummer: 2000
    By Fuglebakkevej 22
    Land Danmark
    Dato lør, 21/10/2023
    Svarnummer * 32

    Støtter 1. forslag, der gavner trafiksikkerhed på bekostning af p pladser.

    Forringede oversigtsforhold fra sidevejene er til stede i de 2 andre forslag, ligesom færre træer og blomster.

     

    Indsendt af Henrik Stender Christensen

    Adresse Peter Bangs Vej 84
    Postnummer: 2000
    By Frederiksberg
    Land Danmark
    Dato fre, 20/10/2023
    Svarnummer * 31

    Jeg anbefaler eentydigt løsning A. Peter Bangs Vej er rigeligt bred til at rumme mest mulig grøn beplantning. Desuden tilbyder sideveje - især villavejene - rigelige parkeringsmuligheder som er i kort gåafstand fra PBV.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 30

    Jeg stemmer for forslag A. Jo grønnere og mere trafiksikker løsning, jo bedre

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 29

    Jeg stemmer for tredje forslag at bevare nuværende antal p-pladser til gavn for butikker og beboere

    Indsendt afHøringssvar
    Svarnummer * 28
    Grønt, trafiksikkerhed, forberedelse til klimakatastrofer

    Kommunen har en holdning? Gennemfør den!

    Skybrudssikring - som er meget nødvendigt - kan også være med til at optimere biodiversitetet, som det allerede ses ved første etape på Peter Bangs Vej. Et bybillede som kun er blevet smukkere.

    Forsæt den gode stil - også med funktionelle busstoppesteder.
    Biler bør vige for træer / beplantning og sikkerhed.
    Det er fremtidssikring.

    Vi er nogle, der ønsker så høj trafiksikkerhed som muligt for borgere i alle aldersklasser. Vi synes, at man i den grad bør opprioritere kollektiv trafik for vores sundhed og for fremtidens sprudlende liv både blandt mennesker og dyr.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 27

    Jeg går ind for Kommunens plan A, Jo grønnere des bedre. Det bør ikke være 36 billisters parkeringsmuligheder, der forringer forslaget.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 26

    Jeg ønsker forslag A, af hensyn til mere biodiversitet og trafiksikkerhed for cyklister. Byer må prioritere fodgængere og cyklister.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 25

    Forslag A foretrækkes, så den smukke første etape af Peter Bangs Vej føres videre på anden etape. En sand befrielse og en fryd for øjet med alt det grønne.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 24

    Vælg Forslag C
    Som familie med bopæl op ad Peter Bangs Vej men med arbejde i flere forskellige byer på Sjælland er det kompliceret nok i forvejen at finde en parkeringsplads. Parkeringspladser bør prioriteres.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 23

    Det er godt med grønt, men vi må også bevare den smule forretningsliv, der er tilbage. Så forslag 3 må anbefales. Der er så mange andre grønne områder på Frederiksberg - og de skal jo også vedligeholdes i disse sparetider!

     

    Indsendt af Heini

    Adresse Frederiksberg
    Postnummer: 2000
    By Frederiksberg
    Land Danmark
    Dato ons, 18/10/2023
    Svarnummer * 22

    Forslag A.
    Vi har brug for at være grønnere på Frederiksberg, både når det kommer til træer men også til klima. Vi har brug for færre biler og bedre cykelstier.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 21

    Ønsker at man fastholder løsning A, som er en forlængelse af første etape af en grønnere og mere trafiksikker Peter Bangsvej.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 20

    Afgjort forslag C, der er i forvejen alt for mange biler der benytter sidevejene til parkering. Det vil gå ud over forretningslivet og en by med tomme butikker er et meget trist syn.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 19

    Forslag A
    Biler væk fra gaderne eller i parkeringskælder,

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 18

    Jeg er stærkt imod nedlæggelse af p. Pladser.
    Borgerne har de biler de har brug for, og nedlæggelse af pladser går ud over handelslivet, samt flytter problemer til sidevejene, der i forvejen har problemer fordi I har oprettet e-pladser uden ladestandere der står gabende tomme.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 17

    Vælg Forslag C
    Som familie med bopæl op ad Peter Bangs Vej men med arbejde i flere forskellige byer på Sjælland er det kompliceret nok i forvejen at finde en parkeringsplads. Parkeringspladser bør prioriteres.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 16

    Forslag A, tak.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 15

    Forslag A - fortsættes som 1. etape fra Fasanvej til Dalgas Boulevard.

     

    Indsendt af Bjarne Bak

    Adresse P. G. Ramms Alle 68, 2. th.
    Postnummer: 2000
    By Frederiksberg
    Land Danmark
    Dato tir, 17/10/2023
    Svarnummer * 14

    Jeg mener kommunen bør fastholde forslag A.
    Således at vejens udtryk fortsættes og bliver det samme som første del. Det må være vigtigt at opnå størst mulig trafiksikkerhed og et grønt indtryk.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 13

    Jeg hår ind for den grønneste løsning: forslag A

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 12

    Grøn by Peter Bangs Vej med den største trafiksikkerhed forslag 1
    Nedlæg sær parkering for el og hybrid biler, vi borgere betaler alle skat til kommunen - lige ret for alle

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 11

    Ved forslag B & C foringes trafiksikkerheden væsentligt ved dårligere ringere udsyn i et område med mange børnefamilier - tæt på en skole og børnehave. Vejsikkerhed for trafikanter på en travl indfaldsvej som Peter Bangs Vej bør vægte markant højere end bibeholdelse af parkeringspladser.

    Frederiksbergs kommunestrategi er derudover beskrevet således "Frederiksberg Kommune vil arbejde for at gøre Frederiksberg til ”Hovedstadens grønne hjerte”. Det vil forslag B & C direkte modarbejde ved at fjerne flere eller alle træer. Sidst men ikke mindst er det netop det, der gør Frederiksberg adskiller sig fra øvrige bykommuner og gør det så attraktivt at bo her. Det vil også give et pænt og harmonisk udtryk på Peter Bangs Vej at man fortsætter arkitekturen fra første etape.

    Vi oplever desuden ikke nævneværdige udfordringer med at finde parkeringspladser og ofte er parkeringspladserne v. Peter Bangs Vej delvist tomme. Den type forretninger som der er på Peter Bangs Vej vil derudover som oftest blive anvendt af lokalbeboere i nærområdet, hvorfor det er de færreste, der kører til dem.

    Der er i løsning A forsøgt så vidt muligt at tage hensyn til det lokale butiksliv (som også er vigtigt), hvorfor den bedste løsning være løsning A.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 10

    Absolut forslag A. Der er behov for flere træer, mere grønt og færre biler i vores by.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 9

    Vi har boet på Peter Bangs Vej indtil for nydeligt, og bor nu tæt på.
    Vi er virkelig tilfredse med, sådan som 1. etape er blevet etableret. “Raserkørsel” er virkelig blevet minimeret på Peter Bangs Vej, hvilket vi tidligere oplevede.
    Samtidig oplever min søn ofte, at være ved at blive påkørt, når han går til og fra skole i krydset ved Peter Bangs Vej/Dalgas Boulevard, så derfor er det vigtigt med godt udsyn/færre parkeringspladser, som forslag A ligger op til. Samtidig har vores by VIRKELIG brug for mere grønt, og fokus på at bevare/højne biodiversiteten.

     

    Indsendt af Niels Riis Jensen

    Adresse Peter Bangs Vej 137 4tv
    Postnummer: 2000
    By Frederiksberg
    Land Danmark
    Dato søn, 15/10/2023
    Svarnummer * 8

    Vi støtter op om forslag A:

    1: Generelt tilslutter vi os K B Hallens anmærkninger. Det er gennemtænkt.

    2: Vi bor selv ved K B Hallen og der er meget trafik af unge mennesker til og fra. Det samme gælder for FCK, Frederiksberg Boldklub, Frederiksberg Hallerne, Søndermarksskolen (når de unge skal i Netto i spisefrikvarteret!), Falkonergårdens Gymnasium og HF, Frederiksberg HF, Damsøbadet, daginstitutionen Pelikanen samt Frederiksberg Station. Der er mange unge der kommer og går dagen lang. Dem skal vi passe på.

    3: Man kan sige, at området omkring Peter Bangs Vejs station er en landsby i storbyen. Der er mange små virksomheder som lever af os lokale og ovennævnte unge mennesker. Det skal styrkes og støttes op om. Området bør indrettes så de små virksomheder får bedre mulighed/plads til for eksempel udeservering, udstilling af varer langs fortovet.

    4: Der er fart på bilerne, specielt fra K B Hallens station til Peter Bangs Vej station. Det er (for) fristende at køre stærkt på en bred og lige vej. Københavns Kommune indfører 40 km/t zoner. Det skal vi også her, samtidig med at vi skal samle området evt. med at anden farve asfalt – det er set før. Resultatet bliver en et byrum hvor flere har lyst til at være, handle og blive bespist.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 7

    Forslag C er absolut at foretrække. Vi har et skønt handelsområde, som gør kvarteret attraktivt for beboere og i salgsøjemed. Det skal vi værne om, så erhvervslivet fortsat kan blomstre til gavn for vores samfund. Med færre p-pladser gør vi det sværere at drive virksomhed i kommunen. Det vinder ingen på.

    Derudover har man som beboer også behov for at kunne finde parkering i rimelig afstand fra sin bopæl. Og gæster skal til ens husstand skal også kunne ankomme i bil.

    Hvad angår trafiksikkerhed, så lever vi jo udmærket med forholdene, som de er i dag - og børn og unge skal jo under alle omstændigheder lære at færdes i trafikken med de mangler, der er.

    Det er beklageligt, at bevarelsen af parkeringspladser betyder færre træer, så der skal lyde en opfordring til, at forvaltningen gentænker muligheden for at skabe grønt på andre måder.

    Forhåbentlig betyder valg af forslag C også, at anlægsperioden bliver kortere.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 6

    Jeg foretrækker absolut forslag C pga antal parkeringspladser. Det er i dag svært af finde p-plads, når man kommer hjem om aftenen, så hvis der tilmed fjernes adskillige pladser, bliver det helt håbløst.

    Når der er arrangement i KB hallen, fyldes det omliggende område op først (det er dyrere at holde på KB’s område). Til gengæld kan beboerne jo ikke holde på KB-området med beboerlicens … det var måske en ide at tage op.

    Blomsterbede er naturligvis pæne og klimavenlige, og vi har da også meget grønt og mange træer og parker på hele den vestlige del af Frb, men vi er også en by med indbyggere, der af mange forskellige årsager har bil. Det kan ikke nytte noget at vedblive med at gøre det sværere for denne gruppe borgere.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 5

    Jeg er meget betænkelig over nedlæggelse af parkeringspladser.
    I dette projekt nedlæges 23 % af parkeringspladserne.
    Hertil kommer at der for nyligt er nedlagt pladsr til fordel for el-biler samt tidsbegrænset parkering.

    Kommunen må via parkeringsodningen have tal, der kan belyse, om der i området har været et tilsvarende fald i "almindelige biler".
    Det er næppe tilfældet at der er afhændet så mange biler eller så mange er udskiftet til el- biler.
    Jeg frygter derfor at der bliver så stor mangel på parkeringspladser, at antallet af ulovlige parkeringer, ofte med store oversigtsproblemer til følge, vil stige. Vi ser det allerede i dag, når der er arrangementer i området.
    Dertil kommer at det bliver vanskeligt for indbyggere/skatteydere at parkere i dagligdagen.
    På den baggrund mener jeg at projekt C bør fremmes. Det til trods for de gode intentioner om forskønnelse af vejen

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 4

    Det skal være forslag A.
    Med de mange skoler og sportsfaciliteter i området er det vigtigt med trafiksikkerheden, så forringede oversigtsforhold for svingende biler til og fra sidevejene vil være katastrofalt. Med hensyn til de færre p-pladser kan det nye p-hus bag Rådhuset kompensere for disse. Det er også vigtigt for lokalområdet, at vi får mere grønt i form af plantebede og flere nye træer.
    Endelig vil jeg gøre opmærksom på de store lastbiler til og fra Netto på Gustav Johannsens Vej, så der bliver plads og ekstra oversigtsforhold til dem ved til- og frakørsel på Peter Bangs Vej.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 3

    Jeg kan se et problem, hvis der nedlægges p pladser i og omkring området der indbefatter Peter Bangs Vej og KB. Hallen. Det er til meget stor gene for os der er afhængige af bilen og man kommer sent hjem fra arbejde eller i weekender, samtidig med der er arrangement i KB hallen.
    Jeg har til tider været uheldig og skulle bruge et sted mellem 20-45 min på at finde en p-plads i bare nogenlunde gå afstand til min bopæl hvilket er træls da jeg er beboer. Ved at forringe antallet af p pladser, med det stillede forslag på op til 30pladser kan jeg allerede, nu se der kommer til at opstå et problem for os beboere med bil i det område. Samtidig med at vi også omkring KB hallen ser mange el bils standere der står tomme og i sjælden grad bliver brugt.

     

    Indsendt af Henrik Eigenbrod, Kjøbenhavns Boldklub

    Adresse Peter Bangs Vej 147
    Postnummer: 2000
    By Frederiksberg
    Land Danmark
    Dato ons, 04/10/2023

    Svarnummer * 2

    Sikkerhed for børn og unge hved enten de er gående, cyklende, på løbehjul til og fra KBs idrætsanlæg på Peter Bangs Vej.
    Et frit og sikkert udsyn for trafikanter, når de kører langs Peter Bangs Vej og ikke mindst, når de skal krydse vejen ved ind- eller udkørsel fra KB bør optimeres.
    Den største risiko for uheld er ved højresving for de fra vest kommende trafikanter, når de skal svinge ind over cykelsti og fortov.
    Cyklister, el-cykler m.v. kommer i høj fart ned ad PBV og er vanskelige at observere.
    D.d. holder ulovligt parkerede biler og stjæler udsynet. Det vil ikke være muligt med den fremtidige indretning og tak for det. Det placerede træ ved fodgængerovergangen må gerne fjernes/flyttes eller det sikres, at grene først vokser frem fra +2 m.
    Bilernes vinkel når der svinges ind til mod cykelstien medfører, at sidespejlet ikke kan benyttes og den skrå vinkel medfører ligeledes, at føreren af varevogne ej heller kan se tilbage ad cykelstien. En væsentlig risiko er dette for højresvingsulykker.
    At vanskeliggøre indkørslen medfører langsommere kørsel - det er fint - men det vil også medføre, idet der nu kun er en vognbane, at føreren stresses af de bagved ventende køretøjer og dermed en øget stressrisiko for en forkert beslutning.
    Den smallere kørebane vanskeliggør ligeledes de busser og lastbiler der skal ind og ud fra KB. Antallet af busser er betragteligt og til de forskellige events i K.B. Hallen ankommer mange og store lastbiler enkelte også med anhænger. Det er vanskeligt at vurdere svingradius på de viste tegninger, men jeg forventer, at det er der taget højde for.
    Ved udkørslen fra KB er der for nuværende gjort plads til, at 2 personbiler Kan holde side by side og afvente udkørsel på PBV. Denne mulighed ser ud til at være begrænset jf. illustrationen. Det er en væsentlig faktor i de travle perioder, at bilerne hurtigt og enkelt kan forlade forpladsen.
    Hvorvidt der fortsat er trafiklys ved fodgængerovergangen vest for KB er ikke tydeligt på illustrationen. Det er væsentligt, at lyssignalet fortsat fungerer både for gående og for det opbrud det røde lys medfører af den langsgående trafik.
    Vi har tidligere fået tilsagn om ændring af vejbelysning - både fordi de grimme lysmaster fra 60´erne ikke passer til den nyrenoverede forplads og ej heller vil passe ind i den nye grønne PBV. Men mest for at sikre et klart overblik for trafikanter bløde som hårde.

    Den nedadskrånende cykelsti og de tværgående trafikanter ved indkørslen bør I vurdere nok engang, gerne ved en observation på stedet.

    Vi glæder os til - om et par år.

     

    Indsendt af Anonym

    Svarnummer * 1

    Jeg foretrækker helt klart Forslag C, hvor det tilstræbes at beholde nuværende antal parkeringspladser.
    En nedlæggelse af parkeringspladser vil skabe store problemer. Allerede i dag giver afgivelsen af parkeringspladser til el-biler med eller uden ladestander problemer for almindelige biler.