Gå til hovedindhold

Særlig information til bedemænd

Er du bedemand og skal planlægge en begravelse eller bisættelse på vegne af en familie, finder du herunder de relevante dokumenter og kontaktoplysninger. Du finder ligeledes kontaktinformation til bestilling af orgel og kor.

Indhold

    Bestil begravelse, bisættelse eller urnenedsættelse

    Sådan gør du

    1. Start med at udfylde: Inden du starter selvbetjeningsløsningen, skal du, afhængig af hvor kisten eller urnen skal nedsættes, sørge for følgende:
    • Nedsættelse i eksisterende gravsted

      Hvis kisten eller urnen skal nedsættes i et eksisterende gravsted, skal du sørge for, at de pårørende udfylder selvbetjeningsløsningen: Erklæring om nedsættelse i eksisterende gravsted. Brug Google Chrome. Hvis du udfylder på vegne af dem, skal du uploade en underskrevet fuldmagt fra dem. Fuldmagten kan du finde nederst på siden.

    • Nedsættelse i nyt gravsted 

      Ønsker familien at købe et nyt gravsted, skal de kontakte Vej, Park og Miljø (Byliv og Drift) på telefon 38 21 42 20 for at bestille tid til udvælgelse af gravsted. Når familien har udvalgt gravstedet, skal de sende oplysninger om det valgte gravsted til bedemanden.

    • Nedsættelse i askefællesgrav (Birkelunden) eller kistefællesgrav 

      Hvis kisten eller urnen skal nedsættes i askefællesgrav (Birkelunden) eller kistefællesgrav, skal du udfylde Birkelundserklæringen eller Erklæring om kistefællesgrav. Denne skal vedhæftes din mail til "Begravelser".
    1. Udfyld selvbetjeningsløsningen”Bestil begravelse, bisættelse eller urnenedsættelse”, som du finder øverst på siden. Brug Google Chrome.
       
    2. Kontakt Borgerservicecenteret for tidsbestilling til begravelse eller urnenedsættelse. Se kontaktoplysninger herunder.

    Information om bestilling af orgel og kor


    Musikalsk betjening består af 1 organist og 2 sangere

    Ved tjenester mandage (hele dagen) + tirsdage-fredage før kl. 13 – kontakt organist Raivis Zandovskis 
    Ved tjenester lørdage (hele dagen) + tirsdage-fredage fra kl. 13 – kontakt organist Murray Stewart 

    Afregning sker mellem bestiller (bedemanden) og den tjenestegørende organist.

    Løn, organister (pr. 1. april 2024)

    En kirkelig handling aflønnes med 3,5 timer (dækker også forberedelse) og for tidsforbrug i forbindelse med tilsigelse af sangere 0,5 time. I alt 4 timer a 299,45 kr. = 1.197,80 kr. (pension iregnet) hertil feriegodtgørelse 12,5% i alt 1.347,53 kr. 

    Varigheden af arbejdsopgaven kan variere som følge af arbejdsopgavens karakter. For eksempel kan musikønsker til begravelse/bisættelse betyde en øget arbejdsmængde ud over standardsatsen på 3,5 timer. Der bør tages konkret afsæt i den pågældende arbejdsopgave som ønskes løst. Og indgås tydelig honoraraftale inden. 

    Løn, sangere (pr. 1. april 2024)

    En kirkelig handling takseres med 1,5 timer a 251,33 kr. = 377,00 kr. her til feriepenge 12,5 % i alt 424,12 kr.

    Aflønning

    Efter udført tjeneste afleverer tjenestegørende organist 3 x faktura for henholdsvis organist, sanger 1 og sanger 2 til bedemanden, som sørger for honorarudbetaling indenfor fakturaens forfaldsdato.

    Sangerdatabase

    Tjenestegørende organist tilsiger sangere via kontaktliste med sangere fra Frederiksberg provstis kirker. Listen er udarbejdet af Lars Sardemann (organist v. Lindevang Kirke) og opdateres løbende i samarbejde med de to tjenestegørende organister. Herudover kan tilsiges via Lindevang Kirkes lukkede facebookgruppe for sangervikarer som er godkendte og har arbejdstilladelser. 
    Al kontakt til sangerne går via tjenestegørende organist.

    Kontaktinformation til tjenestegørende organist

    Organist Raivis Zandovskis
    Mobil: +45 60708285
    Mail: raiviszandovskis@gmail.com  

    Organist Murray Stewart
    Mobil: +45 22909220 
    Mail: mstewart.uk@gmail.com
     

    Yderligere information

    Kontakt

    Begravelser

    Frederiksberg Rådhus
    Smallegade 1
    2000 Frederiksberg

    Telefontid

    Mandag, onsdag og torsdag klokken 9-14
    Tirsdag kl. 10-14
    Fredag kl. 9-13

    Personlig henvendelse

    Kun efter forudgående aftale

    Telefon: 3821 2515